27 Temmuz 2007 Cuma

yeni bir sayfada sana bakmak


her şey yapılabilir bir beyaz kağıtla
uçak örneğin,
uçurtma mesela
altına konabilir, bir ayağı ötekilerden kısa olduğu için sallanan bir masanın
veya şiir yazılabilir, süresi ötekilerden kısa bir ömür üzerine..

bir beyaz kağıda her şey yazılabilir.
senin dışında..


güzelliğine benzetme bulmak zor..
sen iyisi mi sana benzemeye çalışan her şeyden
bir gülden,
bir ilk,
bir son bahardan sor!
belki tabiattadır çaresi, senin bir çiçeğe bu kadar benzemenin…
ve benim, bilinci nasırlı bir bahçıvan çaresizliğim…

anlarım bitkiden falan… ama anlatamam,
toprağın güneşle konuşmasını…

sana çok benzeyen bir çiçek görüyorum!

sen bana ışık ver, yeter.. bende filiz çok
köklerim içimde gizlidir,
gelen giden, açan soran, bere budak
yok..
bir şiir istersin içinde benzetmeler olan
kusura bakma sevgilim,
heybemde,
sana benzeyecek kadar güzel bir şey yok!

uzun bir yoldan gelen,
tedariksiz,
katıksız bir yolcuyum..
yaralı, yarasız sevdalardan geçtim.. koynumda bir beyaz kağıt boşluğun.
her şeyi anlattım: olan, olmayan, acıtan, sancıtan…
bilsem ki sana varmak içindi
bütün mola sancıları,
bütün stabilize arkadaşlıklar
daha hızlı koşardım,
sever adım gelirdim
gözlerinin mercan maviliğine…

sana bakmak, suya bakmaktır..
sana bakmak, bir mucizeyi anlamaktır…


sağa sola bakmadan yürüdüğüm yollar tanıktır,
aşk sorgusunda, şahanem, yalnız kelepçeler sanıktır..
ne yazsam olmuyor…
bilir, hatırlayanlar…
hem yapılmış hem yapma çiçek satanlar bahçıvanlar değil, tüccarlardır!

sen öyle göz…
sen öyle toprak ve güneş ortaklığı
sen teninde cennet kayganlığı iken
sana şiir yazmak ahmaklıktır..


bir tek söz kalır, dişlerimin arasında
ben sana “gülüm” derim, gülün ömrü uzamaya başlar..

verdiğim bütün sözler sende kalsın isterim..
ben sana “gülüm” derim…
gül, sana benzediği için ölümsüz
yazdığım bütün şiirler sana başlayan bir kitap için önsöz.

sana bakmak bir beyaz kağıda bakmaktır
her şey olmaya hazır!
sana bakmak, suya bakmaktır,
gördüğün suretten utanmak!

sana bakmak,
bütün rastlantıları reddedip bir mucizeyi anlamaktır
sana bakmak, allah’ a inanmaktır!

Hiç yorum yok: