16 Temmuz 2007 Pazartesi

belki..

bu şiiri çok severim, seni de.

Belki Yine Gelirim

Dudaklarimi kanatircasina isiriyorum günlerdir
her sözcük dilimin ucunda küfre dönüyor çünkü
Bir gök gürlese bari diyorum bir sagnak patlasa
bitse bu sessizlik, bu kirli yapiskanlik bitse
ama bir tufan az mi gelir yoksa yine de
yirtilan ve parçalanan birseyler olmali mutlaka
hiç durmadan yirtilan ve parçalanan bir seyler
Oysa ne kadar sakin bu sokaklar ve bu kent
ne kadar dingin görünüyor bana simdi gökyüzü
Gidenler nerde kaldilar, özledim gülüslerini
bir kenti güzellestiren yalniz onlardi sanki
onlardi çocuklara ve aska ölesiye baglanan
kadinlari güzellestiren herhalde onlardi
'Tükürsem cinayet sayilir' diyordu birisi
tükürsek cinayet sayiliyor artik ama nerde kaldilar,
özledim gülüslerini onlarin
Uzun uzun bakiyorum kivrilan sokaklara
tek yaprak bile kimildamiyor nedense
ve tek tek söndürüyor isiklarini varoslar
alnimi kirik bir cama yasliyorum,
kaniyor kanimin pihtilarinda güllerin serinligi
ve fakat bir cellat gibi yetisiyor pusudaki
Dilimin ucunda küfre dönüyor her sözcük
Yasamak neleri ögretiyor, düsünüyorum
okudugum bütün kitaplar paramparça
çikip dolasiyorum aksamüstleri bir basima
bir uçtan bir uca yalnizliklar oluyor kent
bulvar kahvelerinin önünden geçiyorum
sirnasik aydinlar, arabesk hüzünler
bir gazete sayfasinda sereserpe bir yosma
Sesler gittikçe azaliyor, kuslar azaliyor
ve ne zaman yolum düsse vuruldugun yere
kizgin bir halka oluyor boynumda o sokak
Hüznü yalniz atlarimiz duyuyor artik
biz çoktan unutmusuz böyle seyleri
ama içimde bir sirtlanin dalgin durusu
ve dilimin ucunda küfre dönüyor her sözcük
Içimde zaptedilmez bir kirma istegi dizginlerini koparan bir at
sanki bu soluk soluga kaliyorum her sonbahar


ve sevgilim ne zaman hosgörülü olsa
bir yolculuk düsüyor aklima,
gidiyorum bütün gençligim böylece geçip gitti iste
ama hala bir seyler var vazgeçemedigim
Hangi duvar yikilmaz sorular dogruysa
birgün gelirsek hangi kent güzellesmez
siirlerim bir dostun vuruldugu yerde yakildi
geri almiyorum külleri yanginlar çiksin diye
Devriyeler çikart simdi,
bütün isiklarini söndür
sordugum hiçbir soruyu geri almiyorum ey sokak
ve dilimin ucunda küfre dönüyor her sözcük
Dudaklarimi kanatircasina isiriyorum günlerdir
bir gök gürlese bari diyorum
bir sagnak patlasa bitse bu kirli ve yapiskan sessizlik,
hiç gitmesem
oysa ne kadar sakin sokaklar,
kent ve bütün yeryüzü
ipince bir su gibi siziyorum gecenin tenha gögüne
sessizce çekip gidiyorum simdi,
sessiz ve kimliksiz
Belki yine gelirim, sesime ses veren olursa bir gün ...

Ahmet Telli

Hiç yorum yok: